Contractul de dare în plată
– Descrierea serviciului
Contractul este acordul de voinţe dintre două sau mai multe persoane cu intenţia de a constitui, modifica sau stinge un raport juridic. Popularizat prin Legea 77/2016 privind darea în plată a unor bunuri imobile în vederea stingerii obligațiilor asumate prin credite, Contractul de dare în plată, reprezintă, Conform Codului Civil contractul prin care debitorul se eliberează de o obligație, executând o altă obligație decât cea datorată, având în acest sens acordul creditorului.
Astfel, acest tip de contract se întâlnește în practică atât în legatură cu stingerea obligației față de o unitate bancară, cât și în afara acestei sfere, atât privind bunuri imobile, cât și bunuri mobile.
Datorita complexitatii acestui tip de act, este necesară o consultație prealabilă.
Pentru aplicarea Legii 77/2016, biroul nostru ofera reducerea admisă de lege.
Acte necesare
- Actele de identitate ale părților
- Certificat de căsătorie, dacă este cazul
- Dacă una dintre părți este persoană juridică: Hotarare AGA cuprinzând acordul asociaților cu privire la ÎNCHEIEREA ACTULUI DE DARE ÎN PLATĂ, împuternicirea celui abilitat să semneze în numele societății, certificatul de inregistrare a societatii la Registrul Comertului, certificat constatator recent, certificat de atestare fiscală al persoanei juridice; Atenție: pentru orice alte entități se vor avea în vedere actele similare celor enumerate mai sus (ne referim aici la Entitățile non profit, orice altă formă de asociere, în măsura în care dobândește personalitate juridică și/drepturi distincte).
- Actele de proprietate ale imobilului și încheierea de întăbulare
- Certificat fiscal emis pe numele proprietarului eliberat de Primăria competentă (Primăria de la locul situării imobilului) din care să rezulte că nu există datorii, pentru fiecare coproprietar în parte (dacă este cazul), cu privire la imobilul ce se înstrăinează
- Extras de carte funciară pentru autentificare – se obține prin intermediul biroului notarial și este valabil 10 zile de la înregistrarea cererii
- În cazul apartamentelor – adeverință de la asociația de proprietari care să arate ca nu exista datorii- semnată de președinte și administrator
- Polița de asigurare obligatorie a locuinței (opțional)
- Ultima factură și chitanta pentru plata utilităților imobilului
- Certificat de urbanism, dacă este cazul
- Dovada existenței creanței, pentru actele de dare în plată
- Certificat medico legal, dacă este cazul.
- Expertiză cu privire la valoarea bunului, dacă este cazul.
- Acte de stare civilă, dacă este cazul.
- Hotărârea de divorț, dacă este cazul.